Wil jij leren paaldansen? Of heb jij al ervaring maar zoek jij een nieuwe locatie in de omgeving van Zwolle? Kom naar Dance & Yoga Styles aan de Ceintuurbaan in Zwolle voor een paaldansles, workshop of personal trainingsessies.

Bij Dance & Yoga Styles vind je onder meer:

  • Paaldanslessen voor kinderen
  • Paaldanslessen voor beginners
  • Paaldanslessen voor de al wat meer gevorderden

Paaldanslessen in Zwolle

Er is niets leuker dan paaldansen. Althans dat vinden wij. Of je nu één-op-één traint of in een groep, de sfeer is altijd goed. Samen hebben we plezier en dat terwijl we keihard trainen, want het is en blijft een sport. Het mooiste: we doen trainen keihard zonder dat iemand het doorheeft. Oké, de warming-up maken we graag uitdagend, maar zo weet je zeker dat je goed warm bent als we gaan dansen. Want dat is wat we jou leren. We leren je de basismoves, maar daar stopt het niet. We leren ze je ook combineren zodat je uiteindelijk prachtig leert dansen en flowen. Aan het einde van elke les krijg je bovendien de tijd om nog even zelf ’te spelen’ en te freestylen zoals wij dat noemen.

Enthousiast? Boek dan direct een proefles!

Onze lessen

In onze dansstudio vind je verschillende soorten lessen. Tijdens al onze lessen ga je trainen op een static en een spinning pole; oftewel een statische danspaal en een danspaal die met je meedraait. Na inschrijving (nadat je een proefles hebt gevolgd) ontvang je van ons een boekje met daarin alle moves die je kan en gaat leren.

Hieronder vind je een overzicht zodat je kan lezen welke les bij jou past. We bieden bijna alle lessen meerdere keren per week aan. Bekijk ons lesrooster voor alle actuele lessen.

Ons advies

Beginnende dansers

Ben je een beginner en wil je laagdrempelig kennismaken met paaldansen? Boek eens een proefles voor de Pole Basics. Vind je het spannend om direct bij een groepsles te starten? Dat is uiteraard nergens voor nodig! Al onze dansers staan klaar om je op te vangen en op weg te helpen. Toch liever één-op-één starten? Kies dan voor een sessie met een van onze personal trainers. Zo kan je alvast werken aan je moves voordat je in de groepslessen mee gaat draaien.

Ervaren dansers

Heb je al vaker gedanst en heb je de basis moves al onder de knie? Dan is de Basic Plus les iets voor jou. Tijdens deze lessen bouw je voort op de basismoves die je al geleerd hebt. En wat dacht je van de speciale Sexy Choreo lessen of onze lessen waar je jouw eigen choreo leert maken? Schrijf je in en boek direct je lessen via onze speciale app.

Speciaal voor de kids

Wist je dat paaldansen een onwijs leuke sport is voor kinderen? Spelenderwijs maken ze kennis met de sport en leren ze alle moves onder de knie te krijgen. Vaak zien wij dat kinderen onbevangen zijn en genieten van het klimmen en flowen in de paal. Bovendien zijn ze erg lenig wat ze helpt bij veel van de trucjes die ze gaan leren. Boek eens een proefles en laat je kind kennismaken. Je zal zien dat ze het geweldig vinden!

Kledingadvies

Draag tijdens alle lessen makkelijk zittende kleding waar je vrij in kunt bewegen. Draag een kort (dans)broekje onder je legging/joggingbroek om voldoende grip te hebben met je benen. Aanvullende kleding adviezen vind je bij de lessen hieronder.

Aerial kids

In de Aerial Kids groep wordt er op een speelse wijze verschillende technieken aangeleerd in de paal, de hoop en het doek. Alle drie de onderdelen worden in de lessen behandeld. Soms is er de focus op een, soms werken we in groepjes en rouleren we de onderdelen zodat ieder op zijn eigen niveau en tempo aan de slag kan. O.a. klimmen, zitten, draaien en onderste boven hangen zullen aan bod komen. Voor deze les is geen ervaring nodig.

Kledingadvies: korte broek en lange broek/legging, met een hempje of shirt met lange mouwen voor de warming up. evt. sokken.

Pole basics

Ben je nieuw in het paaldansen? Of wil je kracht opbouwen na bijvoorbeeld een blessure? Bij Pole Basics leer je onder begeleiding van een docent de basis techniek van het paaldansen. Je leert verschillende draaien om de paal, ‘zitten in de paal’ en je werkt er aan houdingen op de kop zoals een crusifix en chopper (zie foto).

Kledingadvies: korte broek met een lange broek erover, t-shirt of sporttop en evt sokken.

Pole basics plus

Tijdens de Pole Basics plus lessen werk je aan uitbreidingen van moves en tricks die je al kent vanuit de pole basics. Ideaal voor de dansers die de basis van het paaldansen al onder de knie hebben.

Voor deze les is fijn als je tricks als een chopper, zitten in de paal, klimmen, basic kate, en cartwheels (molenbenen) aardig beheerst.

Kledingadvies: voor deze les is het fijn om okselgrip, zijgrip en grip tussen je benen te kunnen creëren. Het dragen van een korte sporttop en broekje onder je lange kleding wordt daarom aangeraden.

Spinning pole

Tijdens Spinning Pole leer je mooie zachte choreo’s zo vloeiend mogelijk uit te voeren in een spinning paal. Leer om te gaan met de draaiingen zonder duizelig te worden en voel de flow!

Kom naar deze les als je een chopper, zitten in de paal, klimmen, basic kate, en cartwheels (molenbenen) aardig beheerst. Volg deze les niet op een lege maag.

Kledingadvies: voor deze les is het fijn om okselgrip, zijgrip en grip tussen je benen te kunnen creëren. Het dragen van een korte sporttop en broekje onder je lange kleding wordt daarom aangeraden.

Pole tricks

In deze lessen leer je losse tricks, flips en moves in of onder de paal. Zoek je insta waardige foto’s/filmpjes om jezelf aan de wereld te laten zien? Dan is deze les wat voor jou! Ervaring met de basics van het paaldansen is vereist.

Voor deze les is fijn als je tricks als een chopper, zitten in de paal, klimmen, basic kate, en cartwheels (molenbenen) aardig beheerst.

Kledingadvies: voor deze les is het fijn om okselgrip, zijgrip en grip tussen je benen te kunnen creëren. Het dragen van een korte sporttop en broekje onder je lange kleding wordt daarom aangeraden.

Pole combo

Bij deze lessen werk je verschillende tricks en moves achter elkaar uit te voeren in de paal. Ideaal voor de dansers die willen werken aan hun uithoudingsvermogen. Ideaal voor de wat meer ervaren dansers, maar alle combo’s zijn ook op te breken, dus er is altijd een instap optie beschikbaar voor jou.

Voor deze les is fijn als je tricks als een chopper, zitten in de paal, klimmen, basic kate, en cartwheels (molenbenen) aardig beheerst.

Kledingadvies: voor deze les is het fijn om okselgrip, zijgrip en grip tussen je benen te kunnen creëren. Het dragen van een korte sporttop en broekje onder je lange kleding wordt daarom aangeraden.

Contemporary pole

In deze les leer je een choreografie aan op muziek of mag je zelf experimenteren met bewegen rondom de paal en op de vloer. We werken in een maand aan dezelfde choreo, dus het is fijn als je meerdere lessen volgt in een maand, maar losse lessen kan ook. Zowel gevorderde dansers als beginners zijn welkom in de lessen.

Kom naar deze les als je mee kan komen in de Basics lessen. Je hoeft geen specifieke tricks te kunnen of veel ervaring te hebben voor deze les.

Kledingadvies: Draag kniebeschermers als je deze hebt. Verder is het van de choreo afhankelijk welk kleding advies wordt gegeven. Zorg dus dat je zowel lange als korte kleding bij je hebt.

Sexy pole choreo

In de Sexy Pole Choreo lessen leer je in een aantal weken een sexy choreografie aan in de paal of met een stoel. Je leert sierlijk bewegen en (paaldans) moves te combineren. Iedereen is welkom in deze les. Voel je vrouwelijk en vrij!

Kom naar deze les als je mee kan komen in de Basics lessen. Je hoeft geen specifieke tricks te kunnen of veel ervaring te hebben voor deze les.

Kledingadvies: Draag kniebeschermers als je deze hebt. Verder is het belangrijk dat jij je prettig voelt. Voor de choreo is meestal geen specifieke grip nodig en door het vele grondwerk is een legging juist aan te raden i.v.m. glijden en evt. kou.

Flexibility training

Heb je altijd al een spagaat willen kunnen doen? Of de split? Of wil je je rug verder kunnen buigen in de paal voor nog mooiere houdingen? Tijdens de flexibility training werken we eraan om je verder te krijgen in je flexibiliteit. Met behulp van ‘props’ als de paal, elastieken, blokken en dekentjes gaan we proberen jou dat stapje verder te laten komen.

Je hoeft zeker niet lenig te zijn om aan deze les mee te kunnen doen. Dat is juist waar we aan gaan werken!

Kledingadvies: Stretches doen we veelal op de grond.Kleed je warm aan, dus in elk geval sokken en een legging met een shirt. Als je in het bezit bent van yogablokken en kniebeschermers is het fijn als je die mee neemt.