Yin Yoga

Tijdens Yin Yoga blijf je langer in asana’s/houdingen dan je misschien gewend bent. Dit kan een fijne manier zijn om nieuwsgierig te blijven luisteren naar wat je lichaam je vertelt. Het is ook oefening om met je aandacht bij je eigen lichaam te blijven. Tijdens een houding kun je jezelf afvragen: Voelt dit nog prettig? Ben ik mezelf aan het pushen om verder te komen? Kan ik ontspannen blijven zitten in deze houding? Wat voel je na de houding? Wat heeft een houding met je lichaam of met je gevoel gedaan?

Waarom houden we bij Yin Yoga houdingen langer vast? Omdat de bindweefsels en de dieperliggende spieren in je lichaam tijd nodig hebben om zich over te geven aan de houdingen. Net als lijm (dat hard geworden is) hebben de bindweefsel en dieperliggende spieren tijd nodig om weer soepel te worden.

De Child’s Pose is een houding die vaak terug komt in onze yogalessen. Het is een beschermende houding om toevlucht te nemen tot jezelf. Bij Yin Yoga wordt er gebruik gemaakt van yoga kussens en bolsters om de houdingen comfortabel te maken en zachtaardig te zijn voor je lichaam.

De Yin Yoga lessen worden standaard op de woensdagochtend aangeboden. In de wintermaanden raden we aan om je lekker warm aan te kleden. Check maandelijks ons lesrooster, want soms zijn er extra yin yoga lessen ingeroosterd (bijvoorbeeld op de donderdagavond).