Les inhoud

Share&Support Pole Starters
Tijdens het Share&Support Pole Starters uur gaan we dieper in op de paaldans basis techniek. Dit kan je zowel op een static (vaste paal) als een spinning (draaiende paal) toepassen. Veiligheid en fun staan voorop. Hier leer je met behulp van onze docenten jouw eigen grenzen kennen.

Power Pole (Core / Upper body/ handgrips/ leg grips/ Request
Tijdens de Power Pole les gaan wij dieper in op de gevorderde (kracht)paaldanstechniek. Hier staan kracht, balans en controle centraal. Je kunt een les kiezen waarin jij je wil ontwikkelen. De lessen zijn onderverdeeld in spiergroepen. Suggesties zijn bij ons altijd welkom.

Power Bootcamp
Tijdens de Power Bootcamp les gaan we gezamenlijk op een speelse manier onze uithoudingsvermogen testen. Wanneer mogelijk zoeken wij de buitenlucht op.

Aerial Hoop
Tijdens de Aerial Hoop les hang, draai en zit je in de hoepel. De les begint met het leren van technieken in de hoepel en vervolgens gaan we aan de slag met een choreografie. Het is aan te raden om een lange broek en eventueel beenwarmers te dragen. Tijdens de les werk je aan lenigheid en kracht met de hoepel als attribuut.

Aerial Dance
Tijdens Aerial Dance les vlieg en dans je in, onder en rondom het doek. Net als bij de Aerial Yoga gebruik je de zwaartekracht van het doek.

Power Stretch Yoga Flow
Bij de Power Stretch Yoga Flow zijn verschillende vormen van yoga samengevoegd. Gecombineerd met vinyasa/ anicha yoga maar de basis ligt in de Hatha yoga wat ontwikkeld is door monniken die hun lichaam fit en vitaal wilden houden voor meditatie. Tijdens deze dynamische yogales kun je een eigen focus leggen op een bepaald lichaamsdeel. Het einddoel is uiteindelijk om flexibeler te worden. Het gaat hier om een volledige work-out, maar tegelijkertijd is het ook een work-in.

Aerial Pregnancy Yoga
De Aerial Pregnancy Yoga lessen zij bedoeld voor mensen die zwanger zijn en zich willen voorbereiden op de komst van hun kleintje. Tijdens deze yogales ligt de focus op het versterken en flexibeler maken van het lichaam om je lichaam goed voor te bereiden op de bevalling. Het doek hangt vlak boven de grond en biedt op deze manier steun in het loslaten van lichamelijke en geestelijke spanningen. Doordat de houdingen langer vast worden gehouden van bindweefsel.

Acro Tricks Yoga
Een sportief yoga uur waar je samen met een ander persoon (of meerdere personen) zoekt naar manieren waarop je je mentale en fysieke kracht kan gebruiken. Met vertrouwen als basis kom je samen in uitdagende houdingen. Belangrijke tools bij deze yogales zijn concentratie, balans en innerlijke kracht.

Bungee Trick Dance
Het Bungee Trick Dance uur heeft een grote fun-factor! Dit is een les voor iedereen die van uitdaging houdt en op een speelse manier bepaalde spiergroepen wil versterken. Met de zwaartekracht als danspartner leer je choreografieën aan. Om comfortabel in je harnas te kunnen vliegen, is het belangrijk om een dikke legging/broek en een shirt met mouwtjes aan te trekken. Je bent welkom op blote voeten, antislip sokken of binnen schoenen. Meldt je aan, want we hebben ruimte voor 12 deelnemers!

Aerial Yoga
Bij deze yoga les maak je gebruik van een hammock (doek). Enerzijds maakt het doek yogaposes gemakkelijk, omdat je handig gebruik maakt van de zwaartekracht. Anderzijds maakt het doek yogaposes uitdagend, omdat je niet altijd met beide benen op de grond staat. Dit is zoeken naar evenwicht op zowel fysiek als mentaal vlak. Fysiek doordat de hammock van je vraagt al je spieren te gebruiken om in de houding te blijven. Mentaal door je focus en wilskracht te gebruiken om in de houding te blijven.
De Aerial Yoga heeft Larissa gevolgd bij Janneke van Amelsvoort te Amsterdam.

Pole Flow (Mix/Extreem/Theater/Floor Work/Spinning/Chrismas/Split )
In de Pole Flow les staat iedere maand ander thema centraal. Als je de paaldans basistechnieken onder knie hebt, helpt deze les jou om van de losse technieken een geheel te maken. Waar wil jij je focus op leggen? Hierin zijn verschillende lessen van Floor Work tot Splits? En rond de kersttijd werken we zelfs aan een super leuke Christmas Flow.

Advanced Pole (Drops)
Heb jij de volledige paaldanstechnieken al onder de knie en ben je op zoek naar meer uitdaging? Deze kun je vinden in de Advanced Pole lessen. Hier leer je welke uitbereidingen er allemaal mogelijk zijn met de basis paaldanstechnieken. Een speciale toevoeging hiervan is de Advanced Pole Drops. Waar je op een veilige manier leert droppen.

Burlesque
Misschien denk je bij het woord ‘Burlesque’ aan een dans op hoge hakken, veren en jarretels. Maar naast deze aspecten van deze vorm van dans, leer je op een plezierige manier jouw vrouwelijkheid in dans ontwikkelen.

Yin Chakra Yoga
Tijdens deze lessenreeks zijn we wel bezig met de thema’s die bij een chakra horen, maar gaan we nog niet zo ver de diepte in. Op deze manier is het ook voor beginnende yogi’s een fijne les om bij te wonen.
Yin yoga is een zachte vorm van yoga waarbij de houdingen over het algemeen langer worden vastgehouden. Hierdoor is er minder sprake van spierspanning, maar wel sprake van het versoepelen, verstevigen en ontspannen van het bindweefsel en de gewrichten van het lichaam. Het bijzondere aan bindweefsel is dat het stevigheid geeft aan het lichaam, maar dat het bindweefsel zelf vloeibaar hoort te zijn. Doordat de oefeningen langer worden aangehouden, krijg je echt de tijd om met je aandacht naar binnen te keren. En vind je hopelijk wijsheid om te voelen wat voor jouw lichaam optimaal is. Blijf bij jezelf, zodat jouw lichaam jouw gids en leraar kan zijn.

Power Stretch&Relax Hatha Yoga (samenwerking met Tabonon)
Tijdens deze yoga les gaan we met behulp van ademhalingstechnieken bezig met het versterken en het flexibeler maken van ons lichaam. De basis ligt in de Hatha yoga, ontwikkeld door monniken die hun lichaam fit en vitaal wilden houden voor meditatie. Het gaat hier om een volledige work-out, maar tegelijkertijd is het ook een work-in.
Larissa heeft haar internationale yoga docent opleiding afgerond bij Arhanta Yoga opleiding.

Sup Yoga
Tijdens de Sup Yoga les worden twee vormen van bewegen op een speelse manier gecombineerd. De afkorting SUP staat voor Stand Up Paddle en de yoga lessen zullen dan ook drijvend op een sup board worden uitgevoerd. Dit is een geweldige sportervaring waarbij het water je tegelijk draagt en uitdaagt om evenwicht te zoeken in de yoga oefeningen. Daarnaast biedt deze yogales ruimte om je volledig te ontspannen, omdat je in heerlijke buitenlucht bent.
De Sup Yoga lessen worden in samenwerking met Buitensport Zwolle aangeboden. Voor deze les is het belangrijk om je aan te melden!

Hand&Head Balancing
Tijdens de Hand&Head Balancing les werk je aan vinden van je balans ondersteboven op een uitdagende manier. Met ondersteuning van technieken en de docent kun je op je eigen tempo werken aan balans.

Pole Kids
De Pole Kids lessen zijn voor kinderen die graag willen klimmen, dansen en tricks willen leren in de paal. Er wordt tijdens de les aandacht besteed aan een leuke choreografie en er is ruimte om persoonlijke leerdoelen op te stellen. De lesinhoud en het lestempo wordt aangepast aan de leeftijdsgroep.

Salsa Solo
Tijdens de Salsa Solo dans je het lichaam los op ritmische muziek. In deze passievolle les staat techniek, beweging en sensualiteit centraal. Het is als een feestje. Je gaat gegarandeerd met een voldaan gevoel naar huis.

Total Body Shaper
De titel zegt het al: tijdens deze les train je je gehele lichaam. Hier leer je veel krachtoefeningen zonder hulpmiddelen waardoor je het ook heel gemakkelijk thuis zou kunnen doen. Spierpijn gegarandeerd 😉

Duo Pole
Tijdens de Duo Pole les leer je samen met een partner oefeningen in de paal. Deze les is bedoeld voor mensen iets nieuws willen leren en hun eigen ontwikkeling willen verdiepen. Anders dan bij alleen vormen van paaldans, leer je rekening houden met de ander en technieken toepassen.

Sexy Chair Dance
Tijdens Sexy Chair Dance gebruik je een stoel als attribuut tijdens een sexy dans. Hierin is het bij belangrijk dat je jezelf blijft en niet over je grens heen gaat. Je werkt aan een choreografie en voelt je sexy.

Hatha Yoga Ouder & Kind
Tijdens deze yogales zijn moeder en baby, dreumes en peuter samen welkom. De ouder volgt een yogales waar zelfliefde, acceptatie en loslaten centraal staan. De oefeningen tijdens deze yogales bestaan zowel uit ademhalingsoefeningen (pranayama) en verschillende yoga houdingen (asana’s).
Tijdens de yogales vermaakt het kind zich in dezelfde ruimte. Voor het kind staat plezier, delen en ontdekken centraal.