Lessen

Acro Tricks Yoga
Tijdens Acro Yoga leer je samen met een of meerdere partners bepaalde yogahoudingen achter elkaar uitvoeren, zodat er een mooie flow ontstaat. Ook leer je samen in uitdagende tricks te komen, balans te vinden en andere mensen te ondersteunen.

Aerial Yoga
Bij Aerial Yoga werk je samen met de zwaartekracht. In bepaalde yoga houdingen kun je steunen in het doek of wordt je zelfs door het doek gedragen. Er komen regelmatig lessen/evenementen met een speciaal thema. Te denken valt aan Aerial Yin Yoga, Aerial Dance, Aerial Duo Yoga en Aerial Zwangerschapsyoga.

Ballet&Barre Yoga
Bij Ballet kun je kennis maken met de basistechnieken van ballet. Hierbij is de barre een hulpmiddel om balletoefeningen uit te voeren. Barre Yoga is een zachte vorm van yoga met flows waar de nadruk op flexibiliteit en kracht ligt.

Hatha Yoga
De focus in deze les wordt gelegd op je organen en het stretchen van je spieren en weefsels. Met behulp van de ademhaling kom je in stimulerende houdingen (asana’s) die je lichaam en geest rust en/of energie geven.

Meditatie
Op zaterdagochtend kun je onder begeleiding van een docent kennis maken met meditatie. Iedereen is welkom.

Modern Dance
In deze les leer je vanuit gevoel dansen. De nadruk ligt op spanning en ontspanning, grondwerk, zwaartekracht en ademhaling. Tijdens de lessen is er veel aandacht voor techniek en het aanleren van een choreografie.

Slow Down Yoga
Ervaar je stress, ben je futloos, moe of zit je ziek thuis (burn-out)? In de Slow Down Yoga lessen staat ontspannen bewegen centraal. Je wordt gestimuleerd om bewust te luisteren en hierdoor kun je dichterbij jezelf komen.

Vinyasa Yoga
De rode draad van deze les is het vloeiend bewegen van houding naar houding op het ritme van de ademhaling. De houdingen zijn hetzelfde als in de Hatha Yoga, maar het bewegen gaat op een sneller tempo.

Yin Yoga
Omdat de bindweefsels en de dieperliggende spieren in je lichaam tijd nodig hebben om zich over te geven aan de houdingen, blijf je tijdens Yin Yoga langer in de houdingen. Dit kan een fijne manier zijn om nieuwsgierig te blijven luisteren naar wat je lichaam je vertelt.

Wall Stretches
In deze les werk je samen met de muur om dieper in stretches te komen. Het is fijne manier om meer flexibiliteit in het lichaam te ontwikkelen.