Overzicht lesaanbod

Acro Tricks Yoga
Tijdens Acro Yoga leer je samen met een of meerdere partners bepaalde yogahoudingen achter elkaar uitvoeren, zodat er een mooie flow ontstaat. Ook leer je samen in uitdagende tricks te komen, balans te vinden en andere mensen te ondersteunen.

Aerial Yoga
Bij Aerial Yoga werk je samen met de zwaartekracht. In bepaalde yoga houdingen kun je steunen in het doek of wordt je zelfs door het doek gedragen. Er komen regelmatig lessen/evenementen met een speciaal thema. Te denken valt aan Aerial Yin Yoga, Aerial Dance, Aerial Duo Yoga en Aerial Zwangerschapsyoga.

Ballet&Barre Yoga
Bij Ballet kun je kennis maken met de basistechnieken van ballet. Hierbij is de barre een hulpmiddel om balletoefeningen uit te voeren. Barre Yoga is een zachte vorm van yoga met flows waar de nadruk op flexibiliteit en kracht ligt.

Hatha Yoga
De focus in deze les wordt gelegd op je organen en het stretchen van je spieren en weefsels. Met behulp van de ademhaling kom je in stimulerende houdingen (asana’s) die je lichaam en geest rust en/of energie geven.

Meditatie
Op zaterdagochtend kun je onder begeleiding van een docent kennis maken met meditatie. Iedereen is welkom.

Modern Dance
In deze les leer je vanuit gevoel dansen. De nadruk ligt op spanning en ontspanning, grondwerk, zwaartekracht en ademhaling. Tijdens de lessen is er veel aandacht voor techniek en het aanleren van een choreografie.

Slow Down Yoga
Ervaar je stress, ben je futloos, moe of zit je ziek thuis (burn-out)? In de Slow Down Yoga lessen staat ontspannen bewegen centraal. Je wordt gestimuleerd om bewust te luisteren en hierdoor kun je dichterbij jezelf komen.

Vinyasa Yoga
De rode draad van deze les is het vloeiend bewegen van houding naar houding op het ritme van de ademhaling. De houdingen zijn hetzelfde als in de Hatha Yoga, maar het bewegen gaat op een sneller tempo.

Yin Yoga
Omdat de bindweefsels en de dieperliggende spieren in je lichaam tijd nodig hebben om zich over te geven aan de houdingen, blijf je tijdens Yin Yoga langer in de houdingen. Dit kan een fijne manier zijn om nieuwsgierig te blijven luisteren naar wat je lichaam je vertelt.

Wall Stretches
In deze les werk je samen met de muur om dieper in stretches te komen. Het is fijne manier om meer flexibiliteit in het lichaam te ontwikkelen.

Aerial Kids
Tijdens de lessen Aerial Kids worden er op speelse wijze verschillende technieken aangeleerd. O.a. klimmen, zitten, draaien en onderste boven in de paal hangen zullen aan bod komen. Daarnaast leren de kinderen op een speelse wijze trucs en technieken aan in de hoop en in het doek. Deze les wordt standaard aangeboden op de woensdagavond van 18:00-18:45. Ouders of verzorgers van kinderen zijn altijd welkom om te komen kijken tijdens deze lessen.

Pole Basics (starters)
Bij Pole Basics leer je onder begeleiding van een docent de basis techniek van het paaldansen aan. Het is belangrijk om tijdens deze lessen makkelijk zittende kleding te dragen waar je vrij in kunt bewegen. We raden een kort (dans)broekje aan om voldoende grip te hebben met je benen. Wij werken met een Pole Starters boekje waarin alle grips, technieken en moves staan uitgelegd en je jouw eigen ontwikkeling kunt bijhouden! 

Pole Technique, Pole Flow, Pole Flexibility en Power Pole
Heb je de basis van het paaldansen al onder de knie? Dan kun je tijdens deze lessen meer verdieping vinden. Je leert bijvoorbeeld meer verschillende technieken aan in de paal. Of je werkt aan je kracht en conditie bij Power Pole. Er wordt in deze les rekening gehouden met wat de deelnemers kunnen. Het is belangrijk dat de deelnemers in ieder geval een paar keer met de Pole Starters lessen hebben mee gedaan of ervaring hebben met paaldansen. 

Dance Flow en Contemporary Pole
Zowel gevorderde dansers als beginners zijn welkom in de lessen. Bij Dance Flow en Contemporary Pole leer je een choreografie aan op muziek. De Dance Flow lessen hebben elke maand een ander karakter. Zo kan het de ene maand Sexy Pole zijn en een ander maand een wat stoerdere dans. We raden het aan om kniebeschermers mee te nemen!

Aerial Hoop
Je kunt in de Aerial Hoop lessen zowel instromen zonder enige ervaring als ervaring met de hoop. In deze les kun je kracht in je lichaam op te bouwen, flexibiliteit ontwikkelen en dans elementen leren toe te passen in de hoop. De Hoop is grote stalen ring, bevestigd is aan het plafond. Door het harde materiaal wordt het aangeraden om een t-shirt met mouwen, een lange legging en eventueel beenwarmers te dragen.

Aerial Workout
Deze les is gebaseerd op HIIT(High Intensity Interval Training) waarbij je in setjes 40 seconden traint en 15 seconden pauze hebt. In deze les doe je verschillende oefeningen in de paal, op de vloer, met het doek en de hoop.